Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B?

Aktualności

Jak Polskie spółki oferują w kanale B2B? Sprzedaż wyrobów zaś pomocy w kanale B2B dzieli się z transakcji do klienta indywidualnego. Przed firmami, które dostarczają produkty partnerom biznesowym, są zupełnie nowe wyzwania. Połączone są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak naprawdę wygląda sprzedaż w sektorze B2B.
To pierwsze doświadczenie tego modelu w Polsce

Jak możemy przeczytać w raporcie, tego rodzaju pytanie nie było do ostatniej chwili prowadzone w swym świata. Przeprowadzono je na 150 firmach. Wszyscy respondenci są świadomi konieczności przystosowania się do innego miejsca sprzedażowego. Linia między B2B i B2C rozpoczyna się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje są kluczowe.

Expresowa wysyłka
Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Są jeszcze trochę momentu na zebrania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych narzędzi do własnych zakupów.
Chcą kupić lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Występują na wygodę.

Jak Polskie spółki oferują w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu elektronicznego i media społecznościowe stają się ważnymi elementami w ciągu budowania relacji. W Internecie firmy B2B lubią informować o sobie, swojej pozycji także naszej przygodzie – 62% ankietowanych firm wymieniło historię własnej marki na indywidualnej stronie internetowej. W niniejszym jedynym czasie dużo rzadziej udostępniają one na domowych właściwościach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi lub produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm świadczy przydatne klientom narzędzia (takie jak najwyższe, kalkulatory lub konfigurator).

Jak wskazuje rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na rynku B2B twierdzi, że ich firma oferuje własne produkty lub usługi poprzez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) zatrzymuje się handlem elektronicznym z ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) gra w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, i tylko 1% ankietowanych sprzedaje towary lub usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje także towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Polskie spółki oferują w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to stwierdzimy, że firmy szukają dużo ofert na to, by sprzedawać własne produkty odbiorcom. Zobaczmy, gdy więc oczekuje. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na jakiej można szukać lub kupić produkty, lub usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często stosowanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm kieruje na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% wchodzi do odbiorców poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje nasze materiały w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że nadal są firmy, które nie mają własnych właściwości firmowych. Według pytania stanowi ich około 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna mieć?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest idealnym okresem lejka sprzedażowego, to ona idzie na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy bardzo udane zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się znaleźć na www. Wśród nich poznają się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona tania w moc językach, oceny firmy, chatbot także mnóstwo nowych. Najlepiej pokazuje to poniższy wykres.

Jak Polskie spółki oferują w kanale B2B?

Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do pokazywania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców używa do sprzedaży aplikacji głównie do tego przygotowanych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma pojęcia, jakie metody zastosowano na ich stronach www.
Co jeszcze odnajdziemy w raporcie?

Cały raport to również 111 stron konkretnej wiedzy z działu B2B i różnic, jakie przebiegają w sprzedaży, gdy czerpiemy z ostatniego kanału. Możemy zlokalizować w nim coraz znane na problem przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Istnieją również zagadnienia pokazujące, jak działa marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana istnieje na okresie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie pozwoli na dowód połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była dodatkowa, trzeba przeznaczyć na nią duże sumy pieniędzy i poświęcić masa czasu.

Zatem nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży materiałów w ogromnych miarach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, które mogą spowodować, do blokady sprzedaży. Mowa na dowód o dostawach kurierskich. Jeśli korzystamy jednie z jednej firmy logistycznej, toż możemy zajść na rzecz, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Dlatego też warto korzystać w zapasie rozwiązania awaryjne. Na dowód brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają możliwość wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zapewnia ciągłość bycia procesów logistycznych. Jeżeli zależysz zobaczyć, gdy toż dotyczy zamów kuriera bezpośrednio z brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek

0 0 votes
OBSŁUGA KLIENTA
0 0 votes
SZYBKOŚĆ UDZIELANIA
0 0 votes
KOSZTY
0 0 votes
ŁATWE WNIOSKOWANIE
0 0 votes
PRZYZNAWALNOŚĆ
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments